Stiftelsen Wanås Utställningar

Senast uppdaterad: 2024-03-05
Allmänt
Stiftelsen Wanås Utställningar Skapa kontaktkort (vcf-fil) för Stiftelsen Wanås Utställningar
Wanås Konst
Adress Box 67, Hässleholmsvägen, Vanås, 289 90, Knislinge
Telefon bostad
Telefon arbete 04466071
Mobil
E-postadress info@wanaskonst.se
Hemsida www.wanaskonst.se
Övrig information
Bildad år
Verksamhetsår börjar (MMDD) 0101
Riksorganisation
Verksamhet Arrangemang, Barnverksamhet, Dans, Hantverk, Integration, Konsthantverk, Kultur, Kurser, Musik, Pensionärsaktivitet, Poesi, Textil utställning, Ungdomsverksamhet, Utbildning, Utflykter
Kort beskrivning Wanås Konst är en internationell skulpturpark och ett centrum för konst och lärande som drivs av den ideella Stiftelsen Wanås Utställningar. Wanås Konst producerar och förmedlar konst som utmanar och förändrar synen på samhället, utomhus i landskapet runt Wanås i Skåne. Förutom den permanenta samlingen visas omfattande tillfälliga utställningar utom- och inomhus, med tillhörande program med visningar, konstnärssamtal och workshoppar för en bred publik. Wanås Konst producerar platsspecifik internationell samtidskonst och lärande med nyskapande och tillgänglighet för alla som ledord.
Logga in

Logga in för att se alla uppgifter om din förening.

Frågor och synpunkter - kontakta Therese Svensson Collin på telefon 044-775 60 63.
För information om hur Östra Göinge kommun hanterar dina personuppgifter, klicka på denna länk https://www.ostragoinge.se/behandling-av-personuppgifter/

FRI Webb-Förening
FRI® är ett av Idavall Data AB registrerat varumärke.
Tillgänglighetsredogörelse
v 5.2.30